فروش اینترنتی فایل پایان نامه انواع مشتریان

انواع مشتریان

بدون شک، مشتری مهمترین دارایی هر سازمان به حساب می‌آید و تمامی تلاش‌ها صرفاً در نحوه ارائه خدمت به اور ارزش پیدا می‌کند. بنابراین حفظ مشتری مهمترین خط مشی‌ هر مؤسسه و سازمانی خواهد بود. در نتیجه، برای حفظ مشتری بایستی از خصوصیات روحی، رفتاری، عادات و رسوم او مطلع باشیم تا بتوانیم با ارائه عکس‌العمل مناسب و به موقع در مقابل گفتار و رفتار او رضایتمندی را در مشتری ایجاد کنیم(فاریابی،۱۳۹۱، ۱۹).

از زوایا و جنبه های مختلف می توان مشتری را به تیپ ها و یا انواع مختلف تقسیم کرد:

۱-انواع مشتری بر اساس رفتار آن:

  • مشتریان پرحرف
  • مشتریان عصبانی
  • مشتریان عجول و کم حوصله
  • مشتریان پرحوصله
  • مشتریان از خود راضی
  • مشتریان کم ادب
  • مشتریان معمولی

۲-انواع مشتری بر اساس زمان خرید ( قدیم و جدید)

  • مشتریان وفادار
  • مشتریان جدید

۳-انواع مشتری بر اساس اهمیت

  • اقلیت بسیار مهم
  • اکثریت سودمند

۴-انواع مشتری بر اساس گستردگی و حجم خرید

  • مصرف کنندگان نهایی
  • مشتریان صنعتی
  • واسطه ها
  • مشتریان دولتی
  • بازار بین المللی

۵-انواع مشتری بر اساس چرخه اقتصادی

  • تولید کننده
  • توزیع کننده
  • مصرف کننده

۶-انواع مشتری بر اساس ارتباطات سازمانی

دائم

موقت

بالفعل

درون سازمانی (کارکنان )

انواع مشتری

برون سازمانی

بالقوه

 

 

۷-انواع مشتری بر اساس میزان سطح رضایت

  • مشتریان خشمگین
  • مشتریان ناراضی
  • مشتریان راضی
  • مشتریان شاد
  • مشتریان شیفته(دادخواه،۱۳۹۲، ۱۴۲-۱۳۵).

Related articles

منابع پایان نامه مدیریت و مقاله در مورد اهمیت جانشین پروری:

عوامل مؤثر بر جانشین پروری: محیط پویای امروز که آکنده از رقابت جهانی و ناپیوستگی های تجاری می باشد، عرصه ای را تعیین می کند که جانشین پروری باید در آن رشد نماید. جهت یابی های فعال تری مورد نیاز است که توصیف بهتر آن از طریق مدیریت جانشینی است که بر فرآیندهای منسجم و […]

Learn More

پایان نامه مدیریت در مورد حقوق شهروندی در اسلام

حقوق شهروندی در اسلام  در تمامی مذاهب از جمله زرتشت، یهود و مسیحیت از حقوق انسانها سخن گفته شد. و اولین  اعلامیه ای که در جهان راجع به این امر تنظیم شده است از طرف کوروش کبیربود که برده داری را ممنوع اعلام کرده و به بازگرداندن همه اسیران و بردگان به سرزمین های متبوعشان، […]

Learn More

پایان نامه مدیریت درباره بازاریابی رابطه مند    

بازاریابی رابطه مند     بازاریابی رابطه مند، با وجودی که در سال ۱۹۸۳ آغاز شده، به عنصر مهمی در بازاریابی مدرن، هم برای جوامع علمی بازاریابی و هم برای حرفه ای های آن، تبدیل شده است. برخورد با مشتریان بعنوان شرکای تجاری، با ایجاد فرصتی برای بازاریابی محصولات و خدمات  اضافه، در یک مبنای احترام بیشتر […]

Learn More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *