دانلود پایان نامه اثر لذتجوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی
خرید آنی بر آن دسته خریدهایی تأكید دارد كه مرزهای منطقی و متداول فرایند خرید را درهم میشكند و بدون ارزیابی جایگزینهای متعدد، پس از تأثیرپذیری فرد از نوعی محرك درونی یا بیرونی و در مدت زمانی بسیار كوتاه، رخ میدهد. توجه به عوامل تأثیرگذار بر خریدهای آنی، به ویژه در فضای مجازی، مورد توجه محققان حوزه مدیریت، اقتصاد، رفتار مصرفكننده و بسیاری دیگر قرار گرفته است. هدف این پژوهش شناسایی و بررسی تأثیر انگیزه لذتجوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی است. روش تحقیق، پیمایشی و از نوع كاربردی و توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش شهروندان بالای 18 سال شهر یزد بوده که بر اساس محاسبات، حجم نمونه 212 عدد برآورده شد که به همین تعداد پرسشنامه از بین شهروندان شهر یزد به صورت تصادفی جمعآوری شد. برای بررسی پایایی سنجهها، از آلفای کرونباخ استفاده شد. با بهره گرفتن از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف مشخص شد که تعدادی از متغیرهای تحقیق نرمال نیستند؛ لذا از نرم افزار Smart-PLS برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که انگیزه لذتجوئی بر آنیگرایی و وبگردی لذتجویانه تأثیر مثبت و معناداری دارد درحالی که
برای دانلود پایان نامه ها درباره این موضوع روی تصویر زیر کلیک کنید :
تأثیر این متغیر بر وبگردی منفعتگرایانه معنادار نیست و همچنین آنیگرایی، وبگردی لذت
جویانه، محتوا و طرح فروشگاه اینترنتی بر خرید آنی آنلاین تأثیر مثبت و معنادار؛ و وبگردی منفعتگرایانه بر خرید آنی آنلاین تأثیر منفی و معناداری دارد. علاوه بر آن تأثیر پیمایش فروشگاه اینترنتی بر خرید آنی آنلاین مورد پذیرش قرار نگرفت.
کلمات کلیدی: خرید آنی آنلاین، لذتجوئی، وبگردی، محیط فروشگاه
0 دیدگاه