کاشت مو به روش تکثیر (روش جدید کاشت مو)

ترفند و آموزش

از کاشت مو به روش تکثیر می‌توان به عنوان متد مدرن کاشت مو یاد کرد که در آن از گرافت‌های طبیعی فرد استفاده می‌شود. این روش سختی‌های روش‌های سنتی را ندارد. از سوی دیگر ماندگاری آن بیشتر و عوارض آن بسیار کمتر است. در روش‌های سنتی درحالی گرافت‌ها برداشت می‌شدند که جای زخم زیادی باقی میماند. اما در روش‌های مدرن یا همان روش تکثیر، گرافت‌ها در محیط آزمایشگاهی تکثیر می‌شود. در این صورت ماندگاری بیشتر بوده و ظاهر طبیعی‌تری را موهای شما خواهند داشت. در ادامه درباره کاشت مو به روش تکثیر روش جدید کاشت مو بیشتر صحبت خواهیم کرد. در ضمن شما می توانید بهترین کلینیک کاشت مو در تهران را در سایت روتین انتخاب نمایید.

کاشت مو به روش تکثیر و مهم‌ترین مراحل آن

به طور کلی می‌توان این فرایند را در سه بخش زیر خلاصه کرد:

  • برداشت گرافت‌ها: در ابتدای کار باید گرافت‌ها از محل مناسب برداشت شوند. این محل معمولا پشت سر است. از این محل به عنوان بانک مو یاد می‌شود.
  • آماده‌سازی گرافت‌ها: حال که گرافت‌ها برداشت شدند، باید در محیط آزمایشگاهی مناسب تکثیر و کشت شوند. البته پیش از انجام این کار باید آن‌ها را جداسازی کرد.
  • کاشت گرافت‌ها: درانتهای این فرایند گرافت‌های تکثیر شده و جداسازی شده باید در محل مناسب کاشته شوند. این محل معمولا در ناحیه طاسی سر است

اما این را هم باید گفت که کاشت مو به روش تکثیر دارای مزایای بسیاری است. در ادامه مطلب به این مزایا به خوبی اشاره خواهیم کرد.

کاشت مو به روش تکثیر دارای چه مزایایی است؟

مهم‌ترین مزایای این روش به شرح زیرند:

  • بروز نتایج به شکل طبیعی: در روش‌های قدیمی گرافت‌ها از ناحیه بانک مو برداشت می‌شدند و همین باعث ایجاد زخم‌های قابل توجه میشد. اما در روش تکثیر گرافت‌ها برداشته شده، جداسازی شده و تکثیر می‌گردند. به همین دلیل تراکم بیشتر و نتایج طبیعی‌تر در این روش دیده می‌شود.
  • نتایج دائمی: مزیت دیگر این روش دائمی بودن نتایج آن است. در این روش از فولیکول‌های خود فرد استفاده می‌شود. به طوری که فولیکول‌ها حاوی سلول‌های بنیادی بوده و مجددا موها بعد از اتفاقات مختلف رشد می‌کنند. به همین دلیل نگرانی از بابت بروز طاسی مجدد در پوست سر وجود نخواهد داشت.
  • بی‌نیازی از استراحت طولانی: در گذشته بعد از کاشت مو پوست سر دار درد و تورم میشد. اما این روش این مشکلات را نداشته و حتی نیازی به بخیه نیز در آن حس نمی‌شود. دوره استراحت این روش هم کوتاه‌تر است.