جوانمردی به سبک دختر شطرنج باز ایرانی

مطالب عمومی سری اول

واسه جهانی شدن، همیشه یه برد و شکست دادن حریف، موثر نیس.
بعضی وقتا باید ببازی یا تساوی کنی تا پیروز شی و بعضی وقتا باید مثل تختی در مقابل حریف زخمی، جنگ رو واگذار کنی تا پیروز واقعی آوردگاه زندگی شی. تاریخ، بسیار قهرمانان و پهلوانی رو روایت می کنه که نام و رسم و منش اونا، در زور بازو و قدرت فیزیکی خلاصه نمی شد، اما منش جوانمردی، نام اونا رو خوب تو ذهن میلیونا آدم در سراسر جهان ثبت کرد.

ایرانیا، پهلوانی و جوانمردی ورزشی رو بیشتر از اینکه در مستطیل سبز و تاتمی ورزشای رزمی و دیگه رشته ها توقع داشته باشن، از جامعه گوش شکسته ها و روی تشک کشتی توقع دارن. دیدن کشتی گیری که رسم و منش بزرگ جوانمرد کشتی تاریخ ایران و جهان (جهان پهلوان تختی) رو در آوردگاهای جهانی به تصویر میکشه، کمتر از کسب طلای المپیک واسه اقلیم کشتی خیز آسیا و جهان نیس.

تاریخ کشتی ایران، کشتی گیرانی به مراتب حرفه ای تر و پر افتخار تر از غلامرضا تختی در کارنامه داره.
اما راز تختی، مدالا و فنون و افتخاراتش در سرزمین کشتی نبود. تختی رو مثل خیلی از قهرمانان ورزشی این قدیمی دیار، آوردگاه ورزش، جهانی نکرد. رسم جوانمردی و پهلوانی، رسمیه که مرز نداره.

هرکی می تونه در موقعیتی که قرار داره، هم جهت با حفظ اصول انسانی و پهلوانی و جوانمردی، جوانمردی کنه.
حتی اگه یه دختر ۱۹ ساله شطرنج باز در رقابتای بین المللی باشه.

قهرمون قصه امروز ما، دختری از دیار ایرانه. کسی که در رقابتای بین المللی شطرنج بانوان گرند پریکس روسیه، حرکتی کرد تاریخ ساز که بازتابای زیادی در رسانه های داخلی و بین المللی به همراه داشت.

این دختر شطرنج باز ایرونی که یکی از پر افتخار ترین شطرنج بازای تاریخ ایران هم هستش، چند روز پیش در مقابل ناتالی ژکووا (Ntalia Zhukova) شطرنج باز بزرگ اوکراینی به تساوی تن داد و بازی رو در عین ناباوری، در ۱۱ حرکت به اتمام رساند.

نوشته دیگر :   ویژگی های یک سایت خبری : معرفی سایت خبری آسمونی

جریان از این قرار بود که چند ساعت قبل از برگزاری این مسابقه شطرنج بین دو قهرمون ایرونی و اوکراینی، شطرنج باز فرانسوی دچار حمله قلبی شده و به همراه شطرنج باز اوکراینی (حریف شطرنج باز کشورمون) راهی بیمارستان می شن.
به دنبال این حادثه، مسئولان رقابتا از شطرنج باز اوکراینی میخوان که مسابقه خود رو سر ساعت برگزار کنه.

به دنبال این درخواست، ناتالی ژکووا که در وضع بد روحی و جسمی قرار داشت، در مقابل این استاد بزرگ بین المللی شطرنج ایران قرار میگیره، اما در حالی که سارا می تونست از نبود تمرکز حریف اوکراینی در رقابتا استفاده کنه، در ۱۱ حرکت، بازی رو به تساوی کشوند تا حریفش بتونه خود رو سریع تر به بیمارستان برسونه.

سارا پس از برگزاری مسابقه در پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

امروز خیلی زود بازی تموم شد.

مطمئن هستم که اگه شمام جای من بودین، شرایط روحی حریف رو می دیدین، بازی رو زود مساوی تموم می کردین تا حریفتون خودشو به بیمارستان برسونه و من کار فوق العاده ای نکردم. پیگیر حال دوستش بشه. . . تنها خودمو جای حریفم گذاشتم.

اینستانوشته روز گذشته سارا با بیشتر از ۵ هزار لایک و ۱۱۰۰ کامنت تقدیر و پشتیبانی همراه شد که حتی بعضی از چهره های سرشناس اینستاگرام ایرانیان هم زیر این پست مهم، به تشکر از این رفتار جوانمردانه شطرنج باز جوون ایرونی پرداختن.

تقدیر از این حرکت ورزشی پهلوانی دختر ایران، بازم در شبکه های اجتماعی با بازتابای زیادی همراه س و به نظر می رسه، صفحه شخصی ایشون که حالا ۱۲ هزار دنبال کننده داره، ظرف چند روز آینده به چندین برابر این رقم برسه.

نوشته دیگر :   سبک زندگی مجلل «ال چاپو»؛ ثروتمندترین قاچاقچی تاریخ و رهبر کارتل مخوف سینالوآ

موضوعی که واسه کیمیا علیزاده، اولین مدال آور زن ایرونی در آوردگاه المپیک و هم اینکه لیلا رجبی، بانوی پرتاب وزنه ایران، پس از افتخار آفرینی در میدونای بین المللی بوجود اومد و با حمله ارتش اینستاگرام ایرانیان مواجه شدن.

بعضی از کاربرانی که به تشکر از این اقدام جوانمردانه سارا پرداختن، از هشتگایی مثل: نخبه، پهلوان، تختی نوین، جهان پهلوان، بانوی قهرمون، افتخار ایران در پشتیبانی از این حرکت استفاده کردن که خیلی مهم بود.

هزاران ایرونی فعال در اینستاگرام هم با منتشر کردن تصاویری از رقابتای سارا خادم الشریعه در صفحه خود، به پشتیبانی از این اقدام پهلوانی در صفحه شطرنج روی آوردن.

حالا روی هشتگ معروف تختی که بیشتر از ۴۶۰۰ پست به اشتراک گذاشته شده، تصاویری از سارا تگ شده که کاربران واسه پشتیبانی از ایشون، رفتار ایشون رو با منش پهلوانی اسطوره کشتی معاصر ایران تراز گرفتن.

بازتابای رفتار پهلوانی این شطرنج باز ایرونی بازم در شبکه های اجتماعی به خصوص در میان صفحات پر بیننده در حال زیاد شدنه و به نظر می رسه تا چند روز آینده، صفحات پر بیننده سلبریتیای ایرونی هم که مخاطبان بالای ۲ میلیون نفر رو نمایندگی می کنن، به اقدام این دختر مهربون ایرونی عکس العمل نشون بدن.

جوانمردی این دختر ۱۹ ساله شطرنج باز ایرونی در آوردگاه بین المللی شطرنج روسیه، به سرعت، بازتابای گسترده کشوری و جهانی پیدا کرد.

روابط عمومی فدراسیون کشتی ایران در بیانیه ای، از حرکت جوانمردانه سارا خادم الشریعه که از اون به عنوان حرکتی تختی وار یاد کرده بود تشکر کرد.

در بیانیه فدراسیون کشتی اومده:

فدراسیون کشتی ضمن تشکر از این بانوی جوانمرد ایرونی که یاد و نام جهان پهلوان تختی رو دوباره زنده کرد، از این الگوی شایسته ایران دعوت می کنه تا در مراسم افتتاحیه جام بین المللی تختی حضور یابد تا مراتب تقدیر جامعه بزرگ کشتی ایران از ایشون بعمل آید.

نوشته دیگر :   لیفت ابرو  

فدراسیون شطرنج ایران هم در خبری، اقدام جوانمردانه شطرنج باز بالاترین جایگاه نشین کشورمون در رقابتای بین المللی رو ستود.

امروز، خیلی از روزنامهای ورزشی و حتی غیر ورزشی و شبکه های جور واجور رادیویی و تلویزیونی کشورمون، خبر تساوی این شطرنج باز جوون کشورمون رو در بالاترین جایگاه اخبار خود قرار دادن.

جزئیات فنی این رقابت خبر ساز شطرنج جهانی رو در سایت مطرح شطرنج ببینین.

درباره شطرنج باز پهلوان

سارا سادات خادم الشریعه، متولد ۱۳۷۴ در تهرانه. ایشون استاد بین المللی شطرنج بود و از جمله بهترین شطرنج بازان زن تاریخ شطرنج کشور هستش.

ایشون اولین شطرنج باز زن ایرانه که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن ۱۸ سالگی و در هشتاد و چهارمین کنگره جهانی شطرنج، تونست عنوان استاد بین المللی شطرنج رو از اون خود کنه.
عنوانی که قبل از ایشون، به وسیله شطرنج بازان مرد کسب شده بود.

سارا، واسه اولین بار در تاریخ شطرنج ایران، موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی جوانان جهان شد و این عنوان در سال ۲۰۱۴ میلادی بدست اومد. سارا از جمله شطرنج بازانیه که موفق شده آتوسا پورکاشیان، شطرنج باز نامدار ایرونی رو تو تهران شکست دهد.

به نظر شما، پیام اصلی این حرکت چی بود؟