سبک زندگی مجلل «ال چاپو»؛ ثروتمندترین قاچاقچی تاریخ و رهبر کارتل مخوف سینالوآ

مطالب عمومی سری اول

خواکین «ال چاپو» گوزمان (ال چاپو به معنی کوتوله)، سلطان فروش مواد مخدر در مکزیک شناخته شده ترین و جنجالی ترین چهره این میدون در دنیاس که این روزا در دادگاهی در آمریکا حاضر شده تا به اتهامات بلند بالایش رسیدگی شه.
در مورد زندگی این مرد داستانای زیادی گفته شده، از فرارهای چند باره و هالیوودی اش از زندان گرفته تا سبک رهبری خاصش به عنوان نفر اول یکی از بزرگ ترین و مخوف ترین کارتلای مواد مخدر در مکزیک و جهان. اما سبک زندگی ال چاپو انسانه که درآمد واقعی اون از محل فروش مواد مخدر رو نشون میده. اون اونقدر پولدار بود که باغ وحش خصوصی داشت، جایی که گربه سانان زیادی می غریدند.

ال چاپو اونقدر زندگی مجللی داشت که یه خونه ساحلی به قیمت ۱۰ میلیون دلار خرید و واسه انجام یه روش درمانی ضد پیری تا سوییس رفت. زیاده رویای گوزمان در سبک زندگی اش در جریان دادگاه اون در روزای گذشته در آمریکا بازخوانی شد و یکی از افراد عضو کارتل سینالوآ که حالا به عنوان تماشاگر در دادگاه حاضر شده بود، میگل آنخل مارتینز، از سبک زندگی لوکس ال چاپو که در اثر رشد تولید و فروش کوکایین در اوایل دهه ۹۰ میلادی نشأت می گرفت پرده برداشت. مارتینز که در گذشته از دوستان و دستیاران نزدیک ال چاپو بوده در دادگاه اینجور گفت: «اون در هر ساحلی یه خونه داشت. اون در هر ایالتی یه مزرعه داشت».

ایشون حتی به افراد خود خودروهای گرون هدیه می داده. مارتنیز سازوکار انتقال چندین تن کوکایین به وسیله کارتل سینالوا به درون خاک آمریکا رو تشریح می کنه؛ از تونلایی که از زیر مرز مشترک آمریکا و مکزیک گذشته تا کامیونای تانکر دار و به کمک همدستان خارجی تا جا سازی در درون قوطیای فلفل تند.در مقابل میلیونا دلار پول نقد از آمریکا به سمت مکزیک روونه می شد.
بخش بزرگ این پول به تیخوانا می رفت، جایی که گوزمان هر ماه ۳ هواپیمای جت شخصی اش رو می فرستاد تا پولا رو واسه اون انتقال بدن.

نوشته دیگر :   نگاهی به ۱۵ حساب اینستاگرامی که دونالد ترامپ آن ها را دنبال کرده است

مارتینز میگه که هر کدوم از این هواپیماها به صورت میانگین ۱۰ میلیون دلار پول نقد رو با خود حمل می کردن. به گفته اون، اعضای این کارتل از خونها به عنوانی انبارهای مخفی واسه نگهداری این حجم بالا از پول نقد استفاده می کردن. هم اینکه کیفای سامسونیتی پر از دلارهای آمریکایی به بانکای مکزیک برده می شد، جایی که کارکنان در ازای دریافت رشوه و بدون این که سوالی سوال کنن، اونا رو با پزو تعویض می کردن.

ال چاپو از جتای شخصی خود واسه سفر به دور و بر مکزیک با بادیگاردهای مسلح سفر می کرد تا به همه خونه هاش سر بزنه؛ از جمله خونه ساحلی آکاپولکو که یه باغ وحش خصوصی و سیستم ریلی کوچیکی واسه تماشای شیره ها، ببرها و پلنگای حاضر در باغ وحش داشت. مارتینز میگه که ال چاپو در این خونه ساحلی یه قایق تفریحی باشکوه داشت که نام اونو «چاپیتو» گذاشته بود.

مارتینز میگه بخش دیگری از پولای گوزمان صرف خوشگذرانیا و عیاشیش می شد.
در حالی که همسر گوزمان در جایگاه به صحبتای تماشاگر گوش می داد، مارتینز اعتراف کرد که ۴ یا ۵ زن در زندگی ال چاپو بودن که مبالغ زیادی به اونا پرداخت می شد.

با گذشت زمان، سلطان کارتل سینالوآ که در فقر بزرگ شده بود به سفر به بیرون مرز کشور علاقمند شد و واسه قمار کردن با دوستانش به ماکائو رفت. به ادعای مارتینز، در یکی دیگه از سفرهای خارجی اش، گوزمان واسه «درمان سلولی جوونی» به سوییس رفته. اما دوران خوش دووم زیادی نداشت چون درگیریای مسلحانه شدیدی بین کارتل سینالوآ و یه کارتل حریف در میگیره و این جنگ بر سر قلمرو اونقدر شدت میگیره که گروه حریف، تیمی رو واسه به قتل رسوندن گوزمان به فرودگاه گوادالاخارا می فرستد.

نوشته دیگر :   نگاهی به تغییرات چهره بازیگران فیلم سینمائی «ترمیناتور» در گذر زمان

اما این گروه به جای گوزمان، یه کاردینال کاتولیک رومی رو به قتل می رسونن، موضوعی که باعث خشم شدید مردم شده و دولت رو به تلاش واقعی واسه شکار گوزمان راضی می سازه. گوزمان در بین برنامه ریزی واسه فرار به السالوادور دستگیر می شه.
ال چاپو سال گذشته به آمریکا مسترد شد و وکلایش اونو از اتهام قاچاق مواد مخدر مبرا دونسته و این اتهامات رو به وجود اومده به وسیله صحنه سازی و دسیسه گروهی می دونن. یکی از وکلای گوزمان در اول سخنان خود ادعا می کنه که شهادت مارتینز نمی تونه قابل توجه باشه چون ایشون در طول دوران همکاری اش با گوزمان اونقدر در مصرف کوکایین زیاده روی می کرده که این موضوع به بینی اون آسیب زده. مارتینز در سخنان خود در دادگاه تایید کرد که «بدیش اینه» ایشون در اون دوران روزی تا ۴ گرم کوکایین مصرف می کرده اما در ۲۰ سال گذشته به این ماده مخدر نزدیک هم نشده.

اون در سومین هفته از رسیدگی به پرونده جرائم گوزمان در دادگاه فدرال بروکلین حاضر شده بود، جایی که دادستانا، وکلای گوزمان رو با دادن یه دستگاه گوشی موبایل به همسر گوزمان، اما کورونل، قوانین شدید امنیتی دادگاه رو زیر پا گذاشته ان. باحال اینکه فرزندان ال چاپو هیچ ترسی از به نمایش گذاشتن ثروت هنگفت پدر خود نداشته و در حسابای کاربری شبکه های اجتماعی خود تصاویری از خودروهای لوکس، حیوانات وحشی باغ وحش خصوصی و حتی کلاشنیکف طلایی پدرشون رو منتشر کرده بودن. داستان زندگی و فرارهای عجیب ال چاپو رو در این لینک بخونین.

نوشته دیگر :   فراموش شدن بعد از شهرت؛ ۱۰ بازیگری که بعد از دریافت جایزه اسکار دچار افول شدند

هم اینکه واسه آشنایی با سبک کاری عجیب و پرخشونت کارتلای مواد مخدر مکزیک تماشای سریالای مهیج، دیدنی و مستند محور «نارکوز» (Narcos) و «نارکوز: مکزیک» (Narcos: Mexico) رو به شما پیشنهاد می کنیم که مورد دوم  مربوط به کارتلای مکزیکی بوده و شخصیت ال چاپو هم در اون حضور داره.
با کلیک روی هر کدوم از لینکا می تونین این سریالا رو با کیفیت بالا دانلود کرده و از تماشای اونا لذت ببرین.