۲۴ واقعیت باورنکردنی و عجیب در مورد کیم جونگ اون؛ رهبر جنجالی کره شمالی [قسمت اول]

مطالب عمومی سری اول

کره شمالی رازآلودترین و منزوی ترین کشور دنیا هستش.
مرز ۱۶۰ مایلی این کشور با کره جنوبی رو بسیاری خطرناک ترین منطقه جهان می دونن و این در حالیه که ارتش این کشور به اسلحه هسته ای دسترسی داره.
بر خلاف این واقعیتای ترسناک، جمهوری دموکراتیک خلق کره رهبری داره که اطلاعات بسیار کمی از اون در دسته. کیم جونگ اون در دسامبر ۲۰۱۱ جانشین پدرش، کیم جونگ ایل، شد و از اون زمان تا حالا بر این کشور حکمرانی می کنه.
در فرهنگ بیشتر مردم جهان، کیم جونگ ایل به عنوان یه حکمران ظالم و خونخوار به تصویر کشیده شده و در دو فیلم ساخته شده در آمریکا به سنگدل بودن و ظلمای این دو مستقیما اشاره شده و هر دو مورد با عکس العمل تند مقامات کره شمالی روبرو شده.

دلیل عکس العمل مقامات کره شمالی به این موضوع این بوده که این فیلما به طور کاملً به هدف زده و واقعیاتی که در این کشور اتفاق می افته رو به تصویر کشیده ان. تا حالا بارها در این رسانه و رسانه های دیگه در مورد رهبر جنجالی الان این کشور صحبت شده اما تاحالا از خود پرسیده اید که کیم جونگ اون چیجوری شخصیتی داره؟ کجا درس خونده؟ غذای مورد علاقه اون چیه؟ کدوم یکی از نزدیکانش رو اعدام کرده و با چه دلایلی؟ ما هم این سوالات رو پرسیده و در ادامه به ۲۴ مورد از سوالات اینطوری می پردازیم و پاسخایی کامل در مورد هر کدوم از اونا ارائه میدیم.

۲۴- اولین گروه موسیقی پاپ کاملً زن کره شمالی به وسیله کیم جونگ اون دستچین شده بود

گروه موسیقی Moranbong Band که در کره شمالی محبوب همه هستن. شما باید این گروه موسیقی رو دوست داشته باشین حتی اگه صدای اونا رو نشنیده باشین. اما دلیل چیه؟ دلیل اینه که اعضای این گروه موسیقی که همه زن هستن به وسیله کیم جونگ اون انتخاب شدن. این گروه موسیقی ۵ نفره واسه اولین بار در سال ۲۰۱۲ تشکیل شده و یکی از آهنگای معروف اونا «بیایید یاد بگیریم» (Let’s Learn) اسمشه.

۲۳- کیم جونگ اون به صورت مخفیانه در مدرسه ای در سوییس با نام مستعار «پاک اون» درس خونده

مدرسه بین المللی برن در سوییس در طول سالای فعالیت خود دانش آموزان مشهور بسیاری داشته اما یکی از مشهورترین اعضای این مدرسه کیم جونگ اون، رهبر الان کره شمالی بوده.
اون با نام مستعار «پاک اون» وارد این مدرسه شده و دوره دبیرستان خود رو در رشته موسیقی و تحقیقات تکنیکی تموم کرد.
بدیش اینه مشخص شد که رهبر بزرگ الان کره شمالی در مورد ریاضی و علوم استعداد چندانی نداشته و براساس گزارشا در هر دو بخش نتونسته نمره های خوبی دریافت کنه.

نوشته دیگر :   ویژگی های یک سایت خبری : معرفی سایت خبری آسمونی

۲۲- مردم کره شمالی باید از ته دل واسه مرگ پدرش عزاداری کنن وگرنه توپ باران می شن

وقتی که پای عزاداری پدرش، کیم جونگ ایل، به میان بیاد، کیم جونگ اون حساسیت بسیار شدیدی از خود نشون میده. این موضوع اونقدر اهمیت داشت که کیم چول، معاون وزیر دفاع کشور به دلیل عزاداری کردن کم در مراسم تدفین رهبر قبلی کره شمالی به زندان انداخته شد.
هر چند این اندازه از تنبیه براتون تعجب برانگیز نیس باید بدونین که مجازات مست کردن در دوران طولانی عزاداری واسه مرگ کیم جونگ ایل بسیار خشونت بارتر و بیرحمانه تر بوده.
دستیار ارشد وزیر نیروهای نظامی خلق کره شمالی به دلیل مست کردن در دوران عزاداری مرگ رهبر قبلی کره شمالی دستگیر شده و با پرتاب خمپاره اعدام شد! کیم جونگ اون درخواست کرده بود اونو طوری به قتل برسانند که حتی یه تار مو از ایشون باقی نمونه و اونا هم با به کار گیری گلوله خمپاره این کار رو کردن!

۲۱- در مدرسه یه بار اونو به خاطر داشتن مجله مستهجن تنبیه کردن

شاید وقتی که تو یه کشور خارجی و دارای نظام سرمایه داری با نام مستعار درس می خونین و بچه رهبر کره شمالی هستین بهترین و منطقی ترین گزینه این باشه تلاش کنین که تا حد امکان جلب توجه نکرده و خود رو به دردسر نندازین. اما کیم جونگ اون وقتی که در مدرسه سوییسی درس میخوان و در حالی که یه مجله مستهجن در دست داشت در حیاط مدرسه به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین مدرسه تنبیه شد.

۲۰- اون دایی اش رو به دلیل داشتن رویایی دیگه اعدام کرد

کشتن مخالفان سیاسی به وسیله دیکتاتورها چیز جدید و غیرعادی نیس و در طول سالها اتفاقات عجیب و غریب و دور از ذهنی در این مورد اتفاق افتاده. با این وجود، جرم رسمی اعلام شده علیه جانگ سونگ تائک، دایی کیم جونگ اون، به عنوان جرم علیه کشور تلقی شده و سروصدای بسیاری بپا کرد.
ایشون به جرمایی مانند خرج کردن ارز خارجی تو یه کازینوی کشور بیگانه در زمونه ای که واسه درمان در بیرون مرز کشور هست، غذا خوردن به صورت غیرقانونی در اتاقای پشتی رستورانا و البته «داشتن رویایی متفاوت» از باقی مردم کره شمالی اعتراف کرد.
کیم جونگ اون به دلیل این جرما، دستور اعدام دایی خود رو با تیرباران صادر کرد و خود بر اون نظارت داشت.

۱۹- کیم جونگ اون به پنیر سوییسی اعتیاد داره

علاوه بر داشتن مهارت در موسیقی، کیم جونگ اون در دوران که در سوییس اقامت داشت علاقه شدید خود رو به یه محصول سوییسی دیگه هم نشون داد: پنیر مخصوص سوییسی. ایشون هرساله مقادیر زیادی پنیر سوییسی موسوم به Emmental به کشور وارد می کنه تا میل شدیدش به این ماده لبنی چرب و سوراخ دار رو ارضا کنه.
ایشون هر ساله هزاران دلار صرف خرید پنیر سوییسی واسه خود می کنه در حالی که بیشتر ۲۵ میلیون جمعیت این کشور دچار سوء تغذیه هستن.

نوشته دیگر :   نگاهی به هنرپیشه هایی که شانس بیشتری برای کسب عنوان بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۱۷ دارند

۱۸- کیم جونگ اون می خواد کره شمالی رو به کشور قارچ تبدیل کنه

دولت کره شمالی در روزنامه رسمی این کشور قانونی ۷٫۰۰۰ کلمه ای رو ابلاغ کرد که در اون دیدگاه رهبر کشور در مورد چگونگی رفتاری که شهروندان کشور باید داشته باشن بیان شده.
ایشون در این ابلاغیه عنوان کرده که می خواد کره شمالی رو به کشور قارچ تبدیل کرده، از همسران افسران ارتش انتظار داشته که نقش دستیاران قابل اطمینان همسراشون رو اجرا کرده و پرورش ماهی رو در سراسر کشور پیشنهاد کرده. ایشون هم اینکه گفته که می خواد کره شمالی رو به «شهر پریان خلق» تبدیل کنه.
اما واقعیت نشون میده که این شهر رویایی فرق بسیاری با شهر رویایی والت دیزنی داره.

۱۷- اون سه تاریخ تولد داره

براساس ادعای رسمی دولت کره شمالی، کیم جونگ ایل در ۸ ژانویه ۱۹۸۳ به دنیا اومده. اما بسیاری می گن که این تاریخ واقعی تولید رهبر جوون کره شمالی نیس.
بعضی گزارشا ادعا دارن که رهبر بزرگ کره شمالی در سال ۱۹۸۲ بدنیا اومد و یه سریای دیگه سال تولد اونو ۱۹۸۴ می دونن. اما تاریخ تولد واقعی این رهبر جنجالی اونقدر اسرارآمیزه که نمیشه با قاطعیت زمان دقیق اونو گفت.

۱۶- اون به احتمال فراوون جوون ترین رهبر دنیاس

واقعیت ترسناک اینه که رهبر جوون کره شمالی سی و چند سال بیشتر نداره، از این رو میشه اونو جوون ترین رهبر دنیا دونست. ایراکیل گاریباشویلی، نخست وزیر گرجستان حدود ۶ ماه و نیم از کیم جونگ اون بزرگ تره در حالی که امیر قطر، تمیم بن حمد آل ثانی هم بعد از این دو در رتبه سوم جوون ترین رهبران جهان قرار داره.
اگه کیم جونگ اون در سال ۱۹۸۲ بدنیا اومده باشه پس دومین رهبر جوون حهان بعد از گاریباشویلیه اما تحقیقات نشون میدن که ایشون ً متولد ۱۹۸۳ یا ۱۹۸۴ه.

۱۵- اون مدل موی «جاه طلبی» رو گسترش کرده و از آرایشگران هول و ترس داره

مدل موی سر رهبر کره شمالی که دو طرف اون به طور کاملً تراشیده شده و وسط اون به دو قسمت تبدیل می شه به پرطرفدارترین مدل موی سر در کشور تبدیل شده که بیشتر مردان کره شمالی خواهان داشتن اینجور مدل موی سری بودن تا بتونن خود رو مثل رهبر محبوبشون کنن. می گن که کیم جونگ اون خود موهاش رو کوتاه می کنه چون از آرایشگران شدیدا ترس داره.

۱۴- کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۲ به عنوان جذاب ترین مرد جهان انتخاب شد

درسته! تیتر رو درست خوندین اما هیچ مجله ای در دنیای مد و زیبایی و براساس عرف عادی، رهبر کره شمالی رو به عنوان جذاب ترین مرد جهان انتخاب نکرده بلکه مجله خنده دار The Onion اونو در بالاترین جایگاه فهرست خود از جذاب ترین مردان قرار داده. در کمال ناباوری، رسانه های چینی از وجود خنده دار این مجله بی اطلاع بوده و گزارشایی مبنی بر انتخاب شدن رهبر کره شمالی به عنوان جذاب ترین مرد جهان در سال ۲۰۱۲ رو منتشر کردن. خیلی از مردم چین می گن که زنان این کشور به دلیل جذابیت کیم جونگ اون تلاش می کنن به کره شمالی سفر کرده تا شاید فرصتی واسه نزدیک شدن به این رهبر جذاب و جوون داشته باشن!

نوشته دیگر :   آیا می دانید بعد از ترک سیگار چه اتفاقاتی در بدن شما می افتد؟

۱۳- سلامت جسمی رهبر کره شمالی ناجور به نظر می رسه

در اواخر سال ۲۰۱۴، کیم جونگ اون به مدت بیشتر از ۶ هفته در ملاء عام ظاهر نشد و شایعه هایی مبنی بر مریض بودن و بستری شدن اون در بیمارستان وجود داشت. بعدا تصاویری از راه رفتن رهبر جوون کره شمالی البته به کمک عصا منتشر شد.
علاقه شدید کیم جونگ اون به پنیر سوییسی و دیگه غذاهای چرب و چیلی باعث ابتلای ایشون به نقرس زیاد شده و گزارشایی مبنی بر انجام عمل جراحی واسه مداوای در رفتن همیشگی استخون قوزک پا هم هست.

۱۲- کیم جونگ اون علاقه زیادی به کفشای ورزشی مارک نایک داره

کیم جون اون به پنیر سوییسی، اجناس کاملً کره ای و کفشای ورزشی مارک نایک علاقه داره.
پدر و بابابزرگ رهبر الان کره شمالی تلاش می کردن هیچ کالای آمریکایی رو به کشور خود نیارن اما کیم جونگ اون نشون داده که تا به این حد با جنسای آمریکایی مشکلی نداره. وقتی که کیم جونگ اون در سوییس درس می خواند، کلکسیون بزرگ از کفشای ورزشی نایک در اتاق خود داشت و از وقتی که به کره شمالی برگشته به این کلکسیون اضافه کرده.

قسمت دوم این مطلب رو در این لینک بخونین.

دنیای کیم جونگ اون؛ در مورد رهبر جوون کره شمالی چه میدونیم؟

نگاهی به عادتای عجیب رهبر کره شمالی در سفرهایش

حقایقی باحال درباره کودکان کشور کره شمالی و دنیای خاص اون‎ها

حقایقی باحال و خواندنی درباره همسر رهبر کره شمالی