توصیه هایی برای کسانی که از شریک عاطفی شان دور هستند

مطالب عمومی سری اول

حقیقت اون هستش که ما نمی تونیم با همون ذهنیتی که از شکل عادی رابطه عاطفی داریم وارد رابطه ای شیم که شریک عاطفی مون فرسنگا از ما دوره. اما با کمی دوراندیشی و برنامه ریزی می تونیم از دچار شدن به مشکلات عاطفی که در اینجور رابطه ای معموله جلوگیری کنیم.

این پیشنهادا کمک می کنه تا این رابطه عاطفی از راه دور رو رشد بدین و اونو به عشقی پایدار تبدیل کنین. البته دو مورد آخر رو واسه همه روابط پیشنهاد می کنیم.

۱- در روبرو شدن با فکرا منفی به خود زمان بدین

از صحبت کردن درباره فکرا منفی خود یا سؤالایی که دارین ترسی نداشته باشین. اما افکاری که به ذهن تون میاد رو در لحظه نگید. به خودتون کمی زمان بدین و بعد از اون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بازم همون احساس رو دارین و یا سوالی که داشتین بازم براتون مطرحه یا خیر. اینطوری اطلاع کامل پیدا می کنین که اون احساسات منفی پایدار نیستن. واقعا این احساسات، همیشگی و با دلیل یا بدون اون، در درون ما شکل می گیرن و بعد از یه مدت از بین می رن.

۲-  ترسا و نگرانی هاتون رو حضوری مطرح کنین

دشوارترین سؤالا و اختلافات رو واسه زمان گفتگو با شریک عاطفی تون کنار نذارین . مخصوصا در تماسای تصویری و چتا سوء تفاهمای زیادی به وجود میاد. این قانون طلایی رو همیشه یادتون باشه که تنها وقتی که در کنار هم هستین درباره مسائل جدی با همدیگه صحبت کنین.

۳- رفتارای همدیگه در زمان بروز مشکل رو بشناسین و درک کنین

نوشته دیگر :   بهترین فیلم‌های ترسناک ژاپنی تمام دوران که شما را دچار وحشت خواهند کرد [قسمت اول]

درباره احساسات تون صحبت کنین تا رفتار همدیگه رو در زمان بروز استرس یا اختلاف بشناسین. وقتی احساسات تون جریحه دار شده چیجوری رفتار می کنین؟ شریک عاطفی تون در زمان دعوا چه رفتاری داره؟ این شناخت به هر دوی شما کمک می کنه تا در حل مشکلات موفق تر باشین. رفتارای اونو بشناسین، یه مدت زمان بدین و بعد از اون مشکل اصلی رو حل کنین.

۴- خلاق باشین

در کنار چت هاتون بعضی وقتا هم واسه شریک عاطفی تون نامه بنویسین یا به اون ایمیل بزنین. به رابطه عاطفی تون کمی شور و هیجان ببخشین. با اون یه قرار ترتیب بدین و به دیدنش برید یا با هدیه های کوچیک غافلگیرش کنین.

۵- به زمان شخصی همدیگه احترام بذارین

انتظار اونو نداشته باشین که شریک عاطفی تون به همه پیغام هاتون در لحظه جواب دهد. قبول کنین که هر دوی شما زندگی ای مملوء از کار، اتفاقات غیر منتظره و امور شخصی دارین. درباره این مسأله با همدیگه صحبت کنین؛ وقتی که می تونین به صورت آنلاین با همدیگه صحبت کنین و یه وقتی که آنلاین هستین و به پیغامای همدیگه جواب میدید. این کار کمک می کنه تا ارتباطی سالم و موفق داشته باشین.

۶- لذت بردن از زمان تنهایی خود رو یاد بگیرین

شما می تونین انتخاب کنین که واسه دوری از شریک عاطفی تون غمگین باشین یا واسه اون حیرت انگیزتر از قبل باشین. یه سرگرمی جدید پیدا کنین، چیزای تازه ای رو امتحان کنین و با آدمای جدید دوستی کنین. تجربه ها، کشفا و فکرا جدیدتون رو با شریک عاطفی تون در میان بذارین. از داشتن احساس شادی و هیجان نسبت به زندگی تون ترسی نداشته باشین. این شما رو باحال تر می کنه!

نوشته دیگر :   ویژگی های یک سایت خبری : معرفی سایت خبری آسمونی

 

۷- کارای برابری رو انجام بدین

 

تلاش کنین کاری رو پیدا کنین که هر دوی شما از انجام اون حال می کنین. این کار می تونه انجام یوگا، یادگیری رقص، مطالعه یه کتاب برابر یا تماشای یه فیلم برابر باشه. اون کار رو باهم اما کیلومترها دور از هم انجام بدین. این کار باعث می شه تا بتونین در گفتگوهایتان درباره یه موضوع باحال با همدیگه صحبت کنین. اگه بخواین در صحبت هاتون تنها درباره علاقه و احساسات تون صحبت کنین، این رابطه دوومی نداره.

۸- درباره زمان صحبت تلفنی به توافق برسین

صحبت کردن با همدیگه مسأله مهمیه اما صحبت بیشتر از اندازه می تونه صحبت هاتون رو به کاری خسته کننده تبدیل کنه و رابطه شما رو در خطر بذاره. اما چیجوری در این کار به تعادل برسیم؟ این مسأله به هر دوی شما بستگی داره.
بهترین کار گفتگو و توافق درباره مدت وقتیه که هر دوی شما در طول یه هفته یا یه روز نیاز به صحبت با همدیگه دارین. البته منظور از صحبت نه چت کردن، بلکه شنیدن صدای یکدیگره.

۹-  صمیمیت رو در تموم بخشای زندگی به وجود بیارین

لازمه درباره راه های ایجاد صمیمیت و نزدیکی در تموم بخشای زندگی روزانه خود با همدیگه صحبت کنین. مثلا می تونین لحظه های دوستانه ای رو در گفتگوهای تصویری تون به وجود بیارین (در زمان تماس تصویری با همدیگه صبحونه بخورین یا در انتخاب لباس با همدیگه همراه شید).

با اینکه تکنولوژی ارتباطات ما رو آسون کرده اما لازمه که این رابطه رو خاص کنیم.

نوشته دیگر :   ویژگی های سایت درج آگهی

 

۱۰- حسادت تون رو تحلیل کنین

 

تصمیم بگیرین که به شریک عاطفی تون اعتماد داشته باشین. دلیل حسادت تون رو از خودتون جویا شید. اعتماد به نفس تون پایینه یا به شریک عاطفی تون اعتماد ندارین؟ در هر دو حالت، بیشتر حسادتا نه براساس حقیقت، بلکه به وجود اومده به وسیله احساسات ما هستن.

اگه شریک عاطفی تون به درستی مرتکب کاری می شه که باعث حسادت شما هستش، رو راست و نه با هدف ورزی به احساس تون اعتراف کنین. صحبت درباره این موضوع هر چند سخته اما به هر دوی شما اعتماد به نفس زیادی میده.