۵ موضوعی که سبب خالی شدن باتری موبایل می‌شوند

مطالب عمومی سری اول

هیچ‌چیزی بدتر از دیدن اخطار اتمام باتری موبایل در جایی نیس که به هیچ‌گونه منبع شارژی دسترسی ندارین. با اینکه بیشتر اسمارت‌فون‌های امروزی گزینه‌ای واسه مصرف بهینه انرژی دارن و تا حد زیادی به عمر باتری‌هاشون اضافه شده، اما بازم پیش میاد که در مواقع لازم، دست کاربر در حنا می‌موند و هیچ‌کاری جز مشاهده خاموش شدن تلفنش نمی‌تونه بکنه.

اگه اهل سفر و گردش هستین، احتمال اینکه یه روز کامل در دل جنگل یا کنار ساحل باشین و به برق، پاوربانک یا دیگه منابع انرژی دسترسی نداشته باشین زیاده. پس لازمه واسه حل مشکل خاموش شدن موبایل خود چاره‌ای فکر کنین.

در همین زمینه می‌تونید با انجام چند کار بسیار ساده تا حد خیلی از اینجور پیشامدی پیشگیری کنین. در مرحله اول باید بدونین چه عواملی دلیل مصرف باتری می‌شن و با غیرفعال کردن اونا در مواقع غیرضروری، به افزایش عمر باتری گوشی موبایل خود کمک کنین.

واسه شناخت ۵ نمونه از عادی‌ترین عوامل موثر در کاهش باتری موبایل در ادامه با ما همراه باشین.

۱- بروزرسانی‌شدن گوشی موبایل

پس از به‌روزرسانی شدن سیستم‌عامل متوجه میشین که باتری موبایل بسیار سریع‌تر از قبل خالی می‌شه. البته این بیشتر در مورد گوشی‌های آیفون نمونه داره.
بیشتر کاربران این برند از موبایل‌ها، از مواجه شدن با این مشکل پس از بروزرسانی شاکی هستن.

دلیل این اینه که همیشه پس از هر بروزرسانی، همه تنظیمات برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها به حالت کارخانه‌ای برمی گردن. پس لازمه خودتون به‌صورت دستی دوباره تنظیمات گوشی رو تغییر بدین.

۲- اپلیکیشن‌هایی که پشت‌زمینه بازم به فعالیت خود ادامه میدن

نوشته دیگر :   آیا می دانید بعد از ترک سیگار چه اتفاقاتی در بدن شما می افتد؟

پس از تغییر دادن تنظیمات اپ‌های موبایل، در بخش باتری یه نگاهی بندازین و ببینین دقیقا چه برنامه‌هایی بیشتر از بقیه باتری مصرف می‌کنن. اگه  اپ‌هایی که مصرف انرژی بالایی دارن در فهرست اونایی باشن که در مورد بازم به فعالیت خود ادامه میدن، باید گزینه فعالیت در بکگراند رو خاموش کنین. به این صورت فقط وقتی به صورت دستی اونو بروزرسانی کنین، فعاله و در نتیجه انرژی کمتری مصرف می‌شه.

به‌طور مثال، می‌تونید بروزرسانی خودکار جی‌میل رو خاموش کنین تا هر زمان که خودتون وارد برنامه می‌شید، به‌روزرسانی کنه.

اینطوری باتری کمتری مصرف می شه.
۳- به کار گیری سرویس مکان‌یابی

سرویس لوکیشن گوشی از اونجا که همیشه روشنه، باتری بسیار زیادی مصرف می‌کنه. دلیلش هم اینه که همیشه باید بروزرسانی شه و در اتصال دائمی با جی‌پی‌اسه. با خاموش کردن سرویس مکان‌یابی موبایل، یا تغییر تنظیمات اون به صورتی که فقط در زمان استفاده دستی، بروزرسانی شه می‌تونید از عمر طولانی‌تر باتری بهره‌مند شید.

۴- روشن موندن بلوتوث در تموم طول روز

روشن بودن بلوتوث هم مثل موارد گفته شده در بالا دلیل کاهش عمر باتری می‌شه. اگه بنا به هر دلیلی، از اتصال به اسپیکر گرفته تا دستبند سلامتی از بلوتوث موبایل خود استفاده همیشگی دارین، باید بدونین که با غیرفعال کردن حالت خودکار می تونین واسه زمان طولانی‌تری از موبایل خود استفاده کنین.

به گزارش شرکت اپل، تا حد امکان از وای‌فای به‌جای اینترنت سیم‌کارت استفاده کنین چون باتری کمتری مصرف می‌کنه. هم اینکه، در مکان‌هایی که سیگنال ضعیفه یا اصلا اینترنت آنتن نداره، تلفن خود رو روی حالت پرواز بذارین تا از مصرف الکی باتری و تحلیل رفتن اون پیشگیری شه.

نوشته دیگر :   با ۲۵ دانشگاه ممتاز آلمان آشنا شوید [قسمت دوم]
۵- زیاد بودن نور صفحه‌نمایش

مشخص‌ترین تنظیماتی که منتهی به کم شدن اندازه باتری موبایل می‌شه، روشنایی زیادتر از اندازه صفحه نمایشه. تا حد امکان نور نمایشگر رو در پایین‌ترین حالت بذارین و از گزینه تنظیم خودکار روشنایی صفحه‌نمایش براساس شرایط نوری محیط بهره بگیرین.

قرار دادن گوشی روی حالت مصرف بهینه انرژی هم به‌صورت خودکار، نور نمایشگر رو کم می‌کنه.

هم اینکه بد نیس بدونین که روشن شدن نمایشگر به ازای هر نوتیفیکیشنی که میاد هم دلیل تحلیل رفتن باتری می‌شه. پس اخطار اپ‌های غیر لازم رو غیرفعال کنین.