چگونه اعتیاد به گوشی را از بین ببریم؟

ترفند و آموزش

برای از بین بردن اعتیاد به گوشی باید زمان را مدیریت کنید و یا گروه‌ها و کانال هایر غیرضروری را حذف کنید. البته باید این را هم درنظر داشته باشید که بهتر است بجای ترک کامل گوشی، استفاده کمتر از آن را درنظر داشته باشید. اعتیاد شدید به گوشی عوارض جسمی و غیرجسمی زیادی دارد. به طوری که علاوه بر اتلاف وقت برای کارهای مهم تر، عوارضی مانند سندروم گردن، تضعیف بینایی و… به سراغ افراد خواهند آمد. اما جای نگرانی نیست. چرا که می‌توان با برخی راهکار‌ها اعتیاد به گوشی را از بین برد. کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی به طور کامل در این مطلب برای شما کامل‌ترین پاسخ به سوال «چگونه اعتیاد به گوشی را از بین ببریم؟» را آورده اند.

راهکار‌هایی برای از بردن اعتیاد به گوشی

اگر قصد دارید وقت کمتری را برای استفاده از گوشی اختصاص دهید، بدانید خوب جایی آمده اید. با چندین راه حل کارساز این مشکل را برای شما برطرف خواهیم کرد.

زمان خود را مدیریت کنید

حتما می‌دانید که از زمان به عنوان طلا یاد می‌کنند. قطعا می‌توان زمان گشتن بی‌فایده در فضای مجازی را به مطالعه و… اختصاص داد. به همین دلیل بهتر است برای استفاده از تلفن همراه برنامه ریزی زمانی داشته باشید. در بسیاری از مواقع افراد از لارم خود گوشی برای درنظر گرفتن محدودیت زمانی استفاده می‌کنند. در این صورت هم استفاده از گوشی را کامل کنار نگذاشته اید، هم توانسته‌اید به استفاده بی‌رویه از آن غلبه کنید.

کانال‌ها و چت‌های غیرضروری را ترک کنید.

حتما از محبوبیت پیام رسان‌هایی مانند تلگرام باخبر هستید. در تلگرام می‌توان کانال‌های مفیدی را یافت که اطلاعات و یا به طور کلی محتوای ارزشمندی دراختیار کاربر قرار می‌دهند. با این حال برخی کانال‌ها فقط جنبه خنده و سرگرمی را دارند. بهتر است تا حد امکان از این چنل‌ها خارج شوید. در این صورت، به دنبال خارج شدن از چت ها، اعلان‌های کمتری به دنبال ارسال پیام جدید ارسال شده و کمتر برای استفاده از گوشی وسوسه می‌شوید.

نوشته دیگر :   حفاظت از خانه‌تان با درب ضد سرقت متناسب با آپارتمان‌ها

بجای قطع کامل، زمان استفاده از گوشی را کم کنید.

تجربه به افراد ثابت کرده است که درصورت ترک کامل یک کار، اتفاقا احتمالا بازگشت آن بیشتر می‌شود. اما درصورتی که زمان انجام یک کار مدیریت بشود، به تبع می‌توان انتظاراتفاق بهتری را داشت. این قاعده درباره گوشی نیز صادق است. درصورتی که استفاده از آن را کاملا قطع کنید، وسوسه بیشتر شما را آزار می‌دهد. اما درصورتی که رفته رفته استفاده از آن را کم کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.